Aktivacija usluge Microsoft365 moguća je putem novog self-care portala na sljedećoj poveznici: info.carnet.hr
Aktivacija usluga moguća je putem novog self-care (CARNET info) portala na sljedećoj poveznici: info.carnet.hr
Korisnici koji su već aktivirali navedene usluge i dalje im mogu pristupati prijavom u sustav o365 putem stranice: portal.office.com.
Pitanja i odgovori
https://installer.eduroam.hr/faq.php
Ostali operacijski sustavi
https://cat.eduroam.org/?idp=6883
JUTARNJA SMJENA | ![]() |
|
sat | početak | kraj |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:50 | 9:35 |
UŽINA | 9:35 | 9:45 |
3. | 9:45 | 10:30 |
UŽINA | 10:30 | 10:40 |
4. | 10:40 | 11:25 |
5. | 11:30 | 12:15 |
6. | 12:20 | 13:05 |
POPODNEVNA SMJENA | ![]() |
|
sat | početak | kraj |
1. | 14:00 | 14:45 |
2. | 14:50 | 15:35 |
UŽINA | 15:35 | 15:45 |
3. | 15:45 | 16:30 |
UŽINA | 16:30 | 16:40 |
4. | 16:40 | 17:25 |
5. | 17:30 | 18:15 |
6. | 18:20 | 19:05 |
U prilogu su upute za pristup virtualnim učionicama i pomoć oko tableta. U virtualnim učionicama vrijede pravila kućnog reda Škole. Svaka zlouporaba će biti sankcionirana. U prilogu se nalazi uputa za učenike - pravila ponašanja.
Rita Zonjić, učenica 8. razreda naše škole, i ove je godine osvojila Oskar znanja kao državna prvakinja u poznavanju hrvatskoga jezika 2018.
Poštovani,
veliko nam je zadovoljstvo obavijestiti vas o novoj Tribini za roditelje: Baš me briga za tebe!, koja će se održati u ponedjeljak, 28. travnja 2025. godine, s početkom u 18 sati putem YouTube kanala. Vodit će je mr. Andreja Radić, dipl. soc. radnica iz Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti NZJZ „Dr. Andrija Štampar“. Ljubazno molimo da i ovaj put poziv pošaljete ravnateljima škola i vrtića, sa zamolbom da o održavanju tribine obavijeste roditelje, preko stručnih suradnika i nastavnika.
„Dragi roditelji,
empatija kod djece je sposobnost da prepoznaju, razumiju i suosjećaju s emocijama drugih ljudi. Ključna je za razvoj socijalnih vještina, odgovornog ponašanja, rješavanja sukoba i zdravih odnosa. U posljednje vrijeme stručnjaci upozoravaju da se kod djece sve češće uočava nedostatak empatije. Ona se može razvijati i poticati, a u tome roditelji i okolina imaju veliku ulogu. Kako potaknuti razvoj empatije kod djece, imat ćete prilike čuti na Tribini za roditelje „Baš me briga za tebe!“
Tribina će se održati 28. travnja 2025. godine, s početkom u 18 sati, a vodit će je mr. Andreja Radić, dipl. soc. radnica Službe za mentalno zdravlje i prevenciju ovisnosti.
Možete je pratiti putem YouTube kanala, uz prethodnu prijavu e-poštom na adresu: andreja.radic@stampar.hr
Pozivamo vas da nam se pridružite i veselimo se vašem sudjelovanju!“
Ujedno koristim priliku da, kao i uvijek do sada, zahvalim na podršci i suradnji te da Vama i Vašim obiteljima zaželim sretan Uskrs, neka donese obilje radosti i mira u vašim životima i radnim aktivnostima.
S velikim veseljem javljamo da su računala stigla u našu školu!
Poštovani, obzirom na najavljeni štrajk obavještavam Vas da će škola biti u mogućnosti organizirati redovnu nastavu na dan 11. 4. 2025.
S poštovanjem, ravnatelj Josip Jularić, prof.
Danas obilježavamo Svjetski dan svjesnosti o autizmu!
Glavna skupština UN-a odabrala je datum 2. travnja za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, čime želi skrenuti pozornost svjetske javnosti na sve veće izazove i problematiku ovoga složenog razvojnog poremećaja koji se kod pojedinaca najčešće razvije u prve tri godine i uglavnom traje do kraja života.
Na Svjetski dan svjesnosti o autizmu slavimo različitost i jedinstvenost svakog djeteta, otvorena srca za razumijevanje i prihvaćanje, jer je autizam samo drugačiji način da se doživi svijet.
Svijet djece s autizmom je složeni mozaik, boje i uzorci stapaju se na način koji većini nas nije lako shvatiti. Svaki dodir, riječ ili gesta za njih može biti poput puta kroz labirint siline emocija i senzacija.
U Hrvatskoj, prema zadnjim podacima HZJZ-a iz 2022., ima oko 4000 osoba s poremećajima iz spektra autizma, a stručnjaci ističu da broj postupno raste.
Učenici OŠ Sesvetska Sela ovaj su dan obilježili na kreativnoj radionici pod vodstvom prof. Likovne kulture, Zrinke Jurić Avmedoski.
Likovno rješenje plakata grupni je rad učenika 7. d razrednog odjela, a za slogan je zaslužna učenica Kaja Jelić.
Učenici trećeg razreda su danas posjetili Zoološki vrt grada Zagreba. Sudjelovali su na edukativnoj radionici gdje su mogli naučiti zašto su nam zoološki vrtovi važni.
Najuzbudljiviji susret smo imali sa zmijom koju smo imali priliku i podragati.
Kako nam je bilo, pogledajte u video filmu.
Učenici drugog razreda sa svojim učiteljicama odazvali su se pozivu Hrvatske udruge za epilepsiju i obilježili Ljubičasti dan, inicijativu posvećenu svijesti o epilepsiji.
Edukativni filmovi o Kampiju učenicima su na jednostavan način približili osnovne pojmove o epilepsiju te način na koji možemo pružiti pomoć.
"Širenjem znanja o epilepsiji, rušimo predrasude!" 💜
Grad Zagreb je u ponedjeljak, 24. ožujka 2025. godine predstavio novi gradski internetski portal "Rana razvojna podrška i rana intervencija", koji je pokrenut s ciljem pružanja ključnih informacija o ranom razvoju djece, prepoznavanju teškoća te dostupnim uslugama i pravima.
Poveznica za portal: https://ranaintervencija.
Portal je rezultat intersektorske suradnje sustava zdravstva, socijalne skrbi i odgoja i obrazovanja, a razvijen je s ciljem pružanja sveobuhvatnog vodiča roditeljima/skrbnicima kroz sustav rane razvojne podrške i intervencije, osnažujući ih pravim informacijama i pomažući im da prepoznaju važnost rane podrške za dobrobit djeteta.
Više o otvorenju možete vidjeti ovdje: https://zagreb.hr/grad-zagreb-
Za sva dodatna pitanja kao i prijedloge za unapređenje portala "Rana razvojna podrška i rana intervencija" slobodno se obratite Katarini Talian, katarina.talian@zagreb.hr
S poštovanjem,
|
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade |
Naši učenici su sudjelovali u obilježavanju Svjetskog dana voda kroz eTwinning projekt *Outdoor Learning – Tell me, Show me, Include me* te školski projekt *STEM u Seloma*.
Cilj ovih aktivnosti bio je podizanje svijesti o važnosti očuvanja vode i prirode kroz kreativne i edukativne zadatke.
Kreativnim radovima – pisanjem poruka i izradom stripova – učenici su naglasili važnost odgovornog korištenja vode.
Edukativni kvizovi pomogli su im proširiti znanje o zaštiti vodnih resursa.
Praktičnim angažmanom pokazali su ekološku svijest – očistili su školski okoliš i potok od otpada, dokazujući da svaki pojedinac može doprinijeti očuvanju prirode.
Hvala svim učenicima i nastavnicima koji su svojim trudom i angažmanom doprinijeli ovom važnom ekološkom cilju!
Kako nam je bilo, pogledajte u galeriji.
U sklopu projekta, Poticanje verbalne darovitosti pripovijedanjem i na izvannastavnoj aktivnosti Storytelling, naši učenici četvrtog i šestog razreda dobili su priliku sudjelovati u pripovjedno-scenskoj radionici pripovjedačice Margarete Peršić.
Pripovjedačica nas je uvela u svijet narodnih bajki, na jedan topao i zanimljiv način privukla pažnju učenika te ih uključila u proces prepričavanja i scenski izričaj priče. Tako su naši učenici postali likovi bajke: kraljevići, sluge, princeze, starci...
Aktivno sudjelovanje učenika u realizaciji priče nas je od srca nasmijalo te smo uvidjeli da je pripovijedanje priča nešto u čemu smo već dobri, samo se trebamo češće okušati.
Veselimo se idućem susretu s Margaretom!
Voditeljice projekta: Silvija Ravić, školska psihologinja, Ivana Mršić Tikvić, školska knjižničarka
Voditeljica izvannastave aktivnosti: Dubravka Špančić, učiteljica engleskog jezika
Učenici 8. d Osnovne škole Sesvetska Sela i ove su godine obilježili svjetski dan Down sindroma svojim kreativnim uradcima na likovnoj radionici, pod vodstvom učiteljice Zrinka Jurić Avmedoski i socijalne pedagoginje Sare Balley.
Down Syndrome International (DSI) je službeno odredio 21. ožujak kao Svjetski dan osoba s Down sindromom (WDSD). Datum simbolizira tri reprodukcije 21. kromosoma (trisomija), što je glavno genetsko obilježje osoba s Down sindromom. Svjetskim danom syndroma Down (WDSD) prvi put je obilježen u Singapuru 2006. godine. Tijekom godina mnoge organizacije širom svijeta pridružile su se ovoj proslavi kroz razne događaje i aktivnosti, tako da se danas obilježava u čitavom svijetu.
Obilježavanjem Svjetskog dana sindroma Down želimo svima približiti osobe s ovim sindromom i potaknuti ljude na veće poštivanje njihovih prava.
Simbol Dana sindroma Down su šarene čarape. Nošenjem šarenih čarapa skrećemo pozornost javnosti na potrebu uvažavanja različitosti.
Probajmo se svakoga dana sjetiti kako nas naše različitosti obogaćuju te kako smo u našim različitostima SVI JEDNAKI i JEDNAKO VAŽNI!
Svi su učenici s veseljem i velikom motiviranošću sudjelovali u radionici, a za ovogodišnje idejno likovno rješenje odabran je rad učenika Lovre Ponjavića, dok su slogane osmislili učenici Fabijan Hrastović, Lucija Broz i Helena Maršić što možete vidjeti u galeriji.
Poštovani, obzirom na najavljeni štrajk obavještavam Vas da će škola biti u mogućnosti organizirati redovnu nastavu i provedbu nacionalnih ispita na dan 19. 3. 2025.
S poštovanjem, ravnatelj Josip Jularić, prof.
Učenice Osnovne škole Sesvetska Sela i ove su godine nastavile tradiciju sudjelovanja u Ekipnom natjecanju Djevojčice u STEM-u.
Naše učenice pokazale su predanost i znanje u rješavanju zadataka iz različitih STEM područja, demonstrirajući analitičko razmišljanje, timski rad i inovativnost.
Sudjelovanje na ovom natjecanju nastavak je uspješne tradicije škole u promicanju STEM-a među djevojčicama, uz kontinuiranu podršku mentorica Marijane Magdić, Tanje Prigorec i cijele školske zajednice. Čestitamo svim sudionicama na trudu i izvrsnim rezultatima te se radujemo budućim izazovima!
Prvi Erasmus+ projekt službeno je završio ALI rezultati ostaju
Kao " završno izvješće" predstavljamo našu brošuru i radujemo se novim Erasmus+ avanturama.
U subotu 8. veljače 2025. učenici 6. ,7. i 8. razreda u pratnji učiteljica talijanskog i hrvatskog jezika, vjeroučiteljice, te učitelja tehničke i likovne kulture posjetili su Padovu u Italiji. Ispred Bazilike Sv. Antuna Padovanskog dočekao nas je veliki vojskovođa Gattamelata, djelo slavnog ranorenesansnog kipara Donatella. Prva konjanička skulptura nastala nakon antike. U Kapeli Scrovegni, zadivljeni smo gledali freske velikog gotičkog slikara Giotta da Bondonea. Pod dojmom viđenih umjetničkih djela nastali su učenički radovi koje možete vidjeti izložene u prostoru naše škole.
Na temelju članka 119. stavka 1. podstavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine, broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23 i 156/23) i članka 37. Statuta Osnovne škole Sesvetska Sela, Učiteljsko vijeće Osnovne škole Sesvetska Sela na sjednici održanoj 20. veljače 2025. godine donosi
O D L U K U
o imenovanju dva člana Školskog odbora iz reda učitelja i stručnih suradnika
I.
Za članove Školskog odbora Osnovne škole Sesvetska Sela iz reda učitelja i stručnih suradnika imenuju se:
II.
Mandat članovima Školskog odbora je četiri godine, a počinje teći od dana konstituiranja Školskog odbora.
RAVNATELJ:
Josip Jularić, prof.
Pripovijedanje u produženom boravku nastavili smo i u ovom tjednu kada se službeno obilježava 18. tjedan psihologije s temom Čuvajmo mentalno zdravlje!
S obzirom na to da smo svjesni koliko su ekrani dio dječje svakodnevnice, odlučile smo provesti još jednu u nizu radionica Kako možemo provesti dan bez ekrana u svih pet skupina produženog boravka. Povezale smo pripovijedanje i likovno izražavanje.
Učenici su osmišljavali različite aktivnosti i odabrali su one koje su najzdravije i najzabavnije za provedbu dana bez ekrana. Radili su u grupama, a uz pomoć svojih timskih uloga izradili su plakate koji jasno i vizualno prikazuje njihove ideje.
Nadamo se da će učenici svoje ideje realizirati na praznicima. :)
Učeničke radove možete vidjeti u galeriji.
Školska psihologinja Silvija Ravić
Školska knjižničarka Ivana Mršić Tikvić u suradnji s učiteljicama produženog boravka
Na temelju članka 119. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine broj 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17, 68/18, 98/19, 64/20, 151/22, 155/23 i 156/23) i članka 30. Statuta Osnovne škole Sesvetska Sela Radničko vijeće Osnovne škole Sesvetska Sela donosi
ODLUKU O IMENOVANJU PREDSTAVNIKA RADNIKA ČLANOM ŠKOLSKOG ODBORA
I.
Anđelko Fofić, vjeroučitelj, imenuje se članom Školskog odbora kao predstavnik radnika Osnovne škole Sesvetska Sela.
II.
Član Školskog odbora iz točke I. ove Odluke imenuje se na vrijeme od četiri (4) godine.
Mandat člana Školskog odbora počinje teći od dana konstituiranja Školskog odbora.
III.
Ova Odluka vrijedi od dana donošenja.
Ova Odluka objavljuje se na oglasnoj ploči i na mrežnim stranicama Osnovne Škole Sesvetska Sela danom donošenja.
Obrazloženje:
Dana 19. veljače 2025. godine Radničko vijeće Osnovne škole Sesvetska Sela sastavljeno od tri predstavnika, jednoglasno je imenovalo Anđelka Fofića, vjeroučitelja, članom Školskog odbora kao predstavnika radnika Osnovne škole Sesvetska Sela, sukladno odredbi članka 119. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi temeljem kojeg jednog člana bira i razrješuje radničko vijeće.
Anđelko Fofić je dana 18. veljače 2025. godine putem e-pošte dostavio Radničkom vijeću izjavu o pristanku na imenovanje članom Školskog odbora.
Radničko vijeće Osnovne škole Sesvetska Sela sastoji se od tri predstavnika, utemeljeno je dana 24. lipnja 2021. godine i mandat mu traje do 24. lipnja 2025. godine. Postupak utemeljenja Radničkog vijeća proveden je na Skupu radnika u skladu s odredbama članka 140. do članka 147. Zakona o radu (Narodne novine broj 93/14, 127/17 i 98/19) o postupku za izbor radničkog vijeća, te u skladu s odredbama Pravilnika o postupku izbora radničkog vijeća (Narodne novine broj 3/16, 52/17 i 138/2020). Radničkim vijećnicama imenovane su Danijela Divna Dujić, učiteljica razredne nastave; Ivana Ivanković, tajnica Osnovne škole Sesvetska Sela i Anđelka Mamić, voditeljica računovodstva Osnovne škole Sesvetska Sela.
Radničko vijeće Osnovne škole Sesvetska Sela:
Danijela Divna Dujić
Pripovijedanje u produženom boravku nastavili smo s temom provođenja vremena pred ekranima. Pripovijedali smo o dječaku Vjeranu koji ne može zamisliti život bez ekrana, a onda mu se dogodilo nezamislivo - nestanak struje. Vikend bez struje zamislio je da će biti najgori u njegovom životu, ali ponovno je otkrio kako stvaran život nije ništa manje uzbudljiv i zabavan u odnosu na virtualni kako je dugo mislio. Radost je pronašao u druženju s obitelji, prijateljima i čitanju stripova.
Naši učenici prvog i drugog razreda prisjetili su se ili tek usvojili vještinu izrade papirnatog aviona. Razgovarali smo i o raznim aktivnosti kojima su se djeca bavila u vremenu dok su ekrani bili puno manje prisutni u dječjim životima. Pripovijedanje je upravo jedna od njih. A, nestanak struje učinio je priču o Vjeranu još zanimljivijom.
Pratite nas i dalje pa ćete saznati što se sve može raditi u danu bez ekrana...
Mali uvid u naše aktivnosti možete steći pogledom u galeriju.
Školska knjižničarka i školska psihologinja u suradnji s učiteljicama produženog boravka.
Obilježavanje Valentinova kroz STEM projekte "Gorivo za budućnost" i "STEM u selima", učenici su na kreativan način istraživali povezanost kemije, biologije i ljubavi.
Kroz istraživački rad, otkrili su kako se biologija i kemija isprepliću u emocijama, kemijskim reakcijama i svakodnevnim životnim procesima.
Poseban naglasak stavili smo na jezik kemije, pa su učenici izrađivali plakate s Lĺlljubavnim porukama koristeći kemijske formule i simbole. Njihova maštovitost došla je do izražaja kroz poruke poput:
Poštovani roditelji školskih obveznika u školskoj godini 2025./2026.,
upis djece u 1. razred osnovne škole na području Grada Zagreba za školsku godinu 2025./2026. obavljat će se putem Nacionalnog informacijskog sustava upisa u osnovne škole.
Aplikaciji za upis pristupa se putem adrese https://osnovne.e-upisi.hr/, koristeći se sustavom e-Građani. Upute za korištenje aplikacije i podnošenje zahtjeva za upis dostupne su u aplikaciji te mrežnim stranicama Grada Zagreba (zagreb.hr/upisi-os). U 1. razred osnovne škole upisivat će se djeca koja zaključno na dan 31. ožujka 2025. godine navršavaju 6 godina života.
Važni datumi:
I ove godine termin za postupak utvrđivanja psihofizičke spremnosti djeteta za upis, šalje Vam se poštom. Predupisno testiranje djeteta traje oko 45 min.
Ukoliko Vam dati termin ne odgovara, javiti se možete telefonom ili e-mailom za dogovor o novom terminu.
Ukoliko imate potrebu za uključivanjem djeteta u Program produženog boravka potrebno je ponijeti i potvrde o zaposlenju oba roditelja. Isto tako, ukoliko će dijete imati potrebu za korištenjem školskog autobusa (linija 881) sa sobom ponesite 1 fotografiju (3 x 3,50 cm) djeteta u svrhu izrade ZET pokaza.
Ukoliko imate medicinsku dokumentaciju za dijete ili je Vaše dijete uključeno u neki oblik tretmana (logoped, dječji psiholog i dr.) potrebno je nalaze priložiti u sustavu e-upisi.
Termin za obavezan pregled kod liječnika školske medicine roditelji rezerviraju samostalno (neovisno o pregledu u školi) i to putem web stranice www.terminko.com.
Nadležna liječnica školske medicine je:
Nakon utvrđivanja psihofizičkog stanja djece za upis u 1. razred (obavljenog kod školske liječnice i u školi), Stručno povjerenstvo škole donosimišljenje o utvrđenom psihofizičkom stanju djeteta za upis u 1. razred u šk. god. 2025./2026. koja vam se dostavlja putem e-pošte.
Sve ostale informacije vezane uz upis pratite na našoj web stranici.
Radujemo se vašem dolasku!
Stručni tim OŠ Sesvetska Sela:
Marina Margetić, Sara Balley, Silvija Ravić, Sanja Kovačić.
Učenici 6., 7. i 8. razeda OŠ Sesvetska Sela bili su na jednodnevnoj terenskoj nastavi u Padovi, Italiji, u subotu, 8. veljače 2025. godine. U pratnji su im bili učiteljica Talijanskog jezika, Natalija Glavak Horvatić, učiteljice Michaela Luluć, Olgica Pavičić - Čović, Zrinka Jurić Avmedoski te učitelj Dragutin Denona. Posjetili smo Baziliku sv. Antuna, Kapelu obitelji Scrovegni sa predivnim Giottivim freskama koje su pod zaštitom UNESCO-a te smo pojeli nezaobilaznu talijansku pizzu u restoranu/pizzeriji Agli Eremitanu. Imali smo i slobidnog vremena za šetnju prelijepom Padovom te kupnju suvenira. Svi smo se prepuni dijmova vratili kući, a kako nam je bilo pogledajte na našem školskom panou kojeg su uredile učenice 7. razreda koje pohađaju izborni predmet Talijanski jezik, kao i u našoj galeriji slika.
4. veljače 2025. u školi je održana školska razina likovnog natjecanja LIK
Tema je bila: Tragovi vremena, a podtema: Ono što mi je važno.
Natjecali su se učenici: Lorena Berišić, 5. c, Lea Lastavić, 6. c, Mila Katarina Tomašević, 6. c, Una Belošević Krklec, 7.a, Vita Ponjavić, 7.c, Robert Maksić, 7. c, Lucas Marić, 8. c, Paola Šantak, 8. c, Ulianna Furmanska, 8. c, Lorna Režek, 8. c.
Pogledajte galeriju učeničkih radova na Likovno natjecanje LIK.
Poštovani učenici i roditelji,
Od početka drugog polugodišta primjenjuje se novi Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama na području Republike Hrvatske.
U našoj školi primjenjivati će se sve odredbe navedene u Protokolu koji je priložen pod opširnije.
Zaštitari
Grad Zagreb je osigurao kao prijelaznu mjeru uslugu zaštitara svakoj osnovnoj školi do zapošljavanja novih radnika zaduženih za sigurnost učenika i djelatnika.
Dragi roditelji i učenici OŠ Sesvetska Sela,
kako bismo zajedno odali počast žrtvama u Osnovnoj školi Prečko, pozivam vas na paljenje svijeća ispred naše škole u ponedjeljak, 23. 12. od 18 sati.
Poštovani roditelji,
budući da slijede učenički praznici te će proći određeno vrijeme prije nego što se naši učenici vrate u školske klupe, obraćamo se direktno Vama kako bismo Vam pružili dodatnu potporu s ciljem očuvanja mentalnog zdravlja naših učenika. Nažalost, jučerašnji tragični događaj sve nas je natjerao da zastanemo u žurbi i shvatimo što je jedino uistinu bitno, ljubav i zajedništvo.
Roditelji su osnovni oslonac djeci u odrastanju, a svi se ponekad nađemo u situaciji kada nam koristi dodatno se podsjetiti što učiniti pa prilažemo preporuke kako djeci pružiti još bolju podršku.
Teško ćete izbjeći da Vaše dijete ne sazna ništa o ovom tužnom događaju. Zato razgovarajte sa svojim djetetom. Ne izbjegavajte temu zbog Vašeg straha i nelagode. Provjerit ćete kako je dijete doživjelo situaciju i koje informacije ima o događaju. Uvijek je dobro da informacije dobije od Vas koji ćete najbolje procijeniti što, kako i koliko ispričati.
Osigurajte vrijeme za razgovor od ometanja okoline. Vodite računa o potrebama djeteta. Dijete će shvatiti koliko Vam je važno čuti kako se ono osjeća i da ste tu za njega bez obzira na sve obveze. Zagrlite dijete ako prepoznate potrebu, nikad nije preveliko za zagrljaj.
Razgovarajte s djetetom o njegovom strahu. Pokušajte s njim proći cijelu situaciju koje se boji i dogovorite se što možete napraviti, Vi i dijete i tko još može pomoći u određenoj situaciji. Recite djetetu kako se Vi osjećate. Djeca često ne znaju izreći svoje osjećaje, pomozite im.
Pripazite kada je i na koji način dijete izloženo medijima. Važno je da nadzirete i razgovarate s djetetom što je vidjelo i čulo. Ograničite ono što smatrate neprimjerenim.
Smanjite napetost kod djeteta baveći se zajedničkim aktivnostima koje ne uključuju medije. (npr. hobiji, fizičke aktivnosti, društvene igre i sl.).
Po povratku na nastavu, ako primjetite povećanu uznemirenost kod Vašeg djeteta, ohrabrite dijete da se za pomoć obrati i u školi, razredniku i članovima stručnog tima.
Ako Vi ili Vaše dijete želite razgovarati s nekim izvan svog doma ili škole, za brzu besplatnu psihološku pomoć pomoć možete se obratiti na sljedeći broj:
Telefon za psihološku pomoć: 01/48 28 888 / radnim danom 10-22 sata
Internet savjetovalište: psiho.pomoc@tesa.hr
Za stručni tim Osnovne škole Sesvetska Sela
Silvija Ravić, školska psihologinja
21. prosinca 2024.
Ravnatelj
Josip Jularić, prof
Poštovani roditelji, učenici i suradnici, duboko smo potreseni tragičnim događajem u zagrebačkoj OŠ Prečko.
Izražavamo sućut obitelji i prijateljima preminulog djeteta. Ostalim stradalim učenicima i našoj kolegici želimo što skoriji oporavak.
Pozivamo sve da u ovim teškim trenucima budemo podrška jedni drugima i svojim najmilijima. Provedite blagdane i praznike uz svoje obitelji.
Vidimo se u novoj 2025. godini.
Ravnatelj Josip Jularić
U sklopu projekta *Europa bez granica* , učenici naše škole sudjelovali su u nezaboravnom izletu u Ljubljanu.
Avantura je započela polaskom iz škole, a nastavila se dolaskom na Donju postaju uspinjače, koja ih je odvela do impozantnog Ljubljanskog grada. Uz pratnju stručnih vodiča i audio vodiča na hrvatskom jeziku, učenici su istražili bogatu povijest i kulturu ovog šarmantnog grada.
Poseban doživljaj bio je posjet Hiži eksperimentov, gdje su se učenici okušali u interaktivnim znanstvenim pokusima, spajajući zabavu i učenje. Dan je dodatno obogaćen šetnjom gradom, druženjem i slobodnim vremenom koje je donijelo puno smijeha i radosti.
Puni novih znanja i uspomena, učenici su se sretno vratili kući, a ovaj poseban izlet ostat će svima urezan u sjećanju.
Zahvaljujemo učenicima, učiteljima i organizatorima na još jednom uspješnom iskustvu!
#EuropaBezGranica #TerenskaNastava #Ljubljana
#HisaEksperimentov
U vrijeme dominacije različitih vrsta „ekrana“ u dječjim životima, priče koje djeci pričaju ili čitaju odrasli glavom i bradom, pravi su blagoslov. (Susan Perrow, 2010)
3. prosinca 2024. završena je prva faza školskog projekta Pripovijedanje (Storytelling) u produženom boravku. U projekt su uključeni učenici prvog i drugog razreda koji pohađaju program produženog boravka.
Ideja za ovaj projekt nastala je radi brojnih dobrobiti Storytellinga za slušatelja. Pripovijedanje (Storytelling) mentalno i emocionalno djecu priprema za život, potiče na verbalno izražavanje i pravilan izgovor, djeca razvijaju kreativnost i maštu, stječu prezentacijske vještine, povećavaju pažnju i koncentraciju, uče slušati i vježbaju pamćenje.
Učenicima su njihove učiteljice pripovijedale priču Orion i mrak autorice Emme Yarlett. Učenici su tijekom pripovijedanja gledali i slušali priču. Učiteljice su prikazivale priču glasom, pogledima, gestama, pokretima ruku i tijelom.
Školska knjižničarka i psihologinja provele su radionice u kojima su razgovarale s učenicima o strahovima koji ih opterećuju. Poučile su učenike kako se treba nositi s pojedinim strahom i svi su zajednički su došli do rješenja tko im može u tome pomoći.
Učenici su putem aktivnog sudjelovanja usvojili sljedeće ishode učenja
U galeriji su prikazane aktivnosti i učenički radovi.
Projekt se nastavlja u drugom polugodištu...
Ivana Mršić Tikvić i Silvija Ravić
U četvrtak, 12. prosinca 2024., u prostoru školske knjižnice, održana je vesela i kreativna radionica za roditelje i djecu. Pod stručnim vodstvom profesorica Zrinke Jurić Avmedosaki i Paole Čubra, naši roditelji i učenici udružili su snage kako bi izradili prekrasne ukrase za božićni bor i cvjetne mirisne aranžmane.
S puno mašte i strpljenja nastali su jedinstveni ukrasi od salveta, vune i drvenih kuglica, dok su cvjetni aranžmani izrađeni od kuhinjskog papira obojenog flomasterima oduševili sve prisutne!
Posebno nas veseli što će svi izrađeni proizvodi biti dostupni na prodaju tijekom Adventskog sajma naše škole, koji će se održati u četvrtak, 19. prosinca 2024., prije i nakon božićne školske priredbe. Sav prikupljeni prihod bit će uložen u školske projekte i aktivnosti.
Hvala svima koji su sudjelovali i unijeli duh blagdana u našu školu! Vidimo se na sajmu!
Pogledajte fotografije s radionice u našoj galeriji!
Zrinka Jurić Avmedoski i Paola Čubra
I ove godine učenici su s velikim veseljem sudjelovali u kreativnoj radionici posvećenoj recikliranju i izradi unikatnih sapuna.
Tijekom radionice, prvo smo se posvetili recikliranju starih svijeća. Prikupljene stare svijeće rastopili smo, dodali im mirise i boje po želji, te ih ulili u kalupe raznih oblika kako bismo stvorili nove, predivne svijeće koje će unijeti toplinu u domove tijekom blagdana.
Osim toga, okušali smo se i u izradi sapuna s božićnim motivima. Koristeći prirodne materijale i kalupe u obliku zvjezdica, borova, pahuljica i drugih blagdanskih simbola, izrađivali smo mirisne sapune koji su idealni kao poklon ili ukras za kupaonicu. Kroz ovaj proces, naučili smo mnogo o važnosti recikliranja i ručne izrade, te razvili kreativnost i timski duh.
Na kraju radionice, svaki učenik ponosno je ponio kući svoje svijeće i sapune, a dio radova odlučili smo podijeliti kao poklone našim najmilijima. Ova radionica bila je posebna jer nas je podsjetila na važnost očuvanja okoliša, ali i na radost darivanja.
Kao nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Naziv djela: Interaktivni izlet (INA StorxTeLLing ekipe) na tabletima #Zagreb Time Travel
Vrsta djela: zdrava dvosatna šetnja zagrebačkim ulicama na +2°C
Vrijeme radnje: 09.12.2024. od 10 do 12h
Mjesto radnje: Sesvete (vlakom prema centru) » Zagreb (Manduševac – Katedrala – Dolac – Krvavi Most – M.J. Zagorka – Tkalčićeva ulica – Kamenita vrata – Trg. Sv. Marka – Muzej prekinutih veza – Plato Gradec – A.G.Matoš – Uspinjača) » (vlakom prema doma) Sesvete
Tijek izleta: našli smo se na Manduševcu, dočekao nas je veseli pratitelj Marko, sve objasnio i podijelio učenicima tablete i išli smo zajedno u istraživanje grada. Idealno za zajedničko druženje, učenje i uživanje u istraživanju grada na otvorenome. I sve to još na engleskome jeziku :)
Kratak opis djela: Učenici tijekom ovog izleta svjedoče ispreplitanju prošlosti i sadašnjosti grada uz pomoć tableta koji postaje njihov „Vremeplov“ i omogućuje im da "ožive" prošlost te vide inače nevidljive urbane legende i povijesne događaje. Na tabletu su upoznali brojne digitalne povijesne likove i čuli njihove priče, skupljali bodove rješavajući edukativne povijesne pitalice i zadatke te tako lakše učili kroz igru. Također su saznali brojne zanimljive činjenice o gradu i snimili kreativne fotografije sa zagrebačkim likovima/motivima stvarajući nezaboravne uspomene na naš glavni grad.
Kako im je bilo!? Pitajte ih sami kad ih sretnete na školskim hodnicima :)
Više o izletu možete saznati na kratkom videu i fotogaleriji:
https://www.youtube.com/watch?v=Sfbzzvu41P8&ab_channel=TimeTraveler
http://os-sesvetska-sela-zg.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=240
Na Večeri matematike, 5. prosinca, sudjelovali su učenici drugih razreda, učenici prvih razreda koji polaze produženi boravak i učenici 3.c sa svojim roditeljima i učiteljicama. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu – zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, i bez da smo svjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo. Kroz interaktivne radionice, učenici su razvijali pozitivan stav prema matematici. Večer matematike je projekt u organizaciji Hrvatskog matematičkog društva, uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.
Pogledajte kako nam je bilo u fotogaleriji.
Dragi roditelji i učenici,
u mjesecu studenom u našoj školi bavili smo ste dječjim pravima. Obilježili smo Dan dječjih prava 20. studenog 2024. god. kroz interaktivne i kreativne radionice, pod vodstvom naše učiteljice likovnog Zrinke Jurić Avmedoski i stručne suradnice socijalne pedagoginje.
Učenici 7. c razrednog odjela su putem svojih likovnih uradaka lijepo prikazali svijet onakvim kakav bi trebao biti, a to je svijet sretnog djetinjstva!
Učenici drugog razreda sa svojim učiteljicama s veseljem su se uključili u humanitarnu akciju u organizaciji @leroticbruno i prikupili slatke paketiće za Svetog Nikolu. Paketići će razveseliti djecu bez roditeljske skrbi i djecu iz socijalno ugroženih obitelji diljem Hrvatske. Crtežima i porukama će im uljepšati blagdane Svetog Nikole i Božića. Na taj način drugašići su pokazali svoje veliko srce i osvijestili da i drugima treba pomoći jer nemaju svi jednake uvjete za život.
Učenici OŠ Sesvetska Sela sudjelovali su na 19. smotri Tehničkog Stvaralaštva mladih grada Zagreba 2024. U pratnji učitelja Dragutina Denone te su ostvarili izvanredan uspjeh. U kategoriji “modelarstvo prometnih sredstava” učenici 8. razreda osvojili su zlatnu medalju, prvo mjesto za semafor! Učenica 5. b razrednog odjela osvojila je brončanu medalju i došla na treće mjesto za znak STOP!
Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje i ove smo godine obilježili izradom Vučedolskih golubica, prigodnim učeničkim radovima i paljenjem crvenih, bijelih i plavih lampaša na balkonu naše škole i time odali počast poginulim i nestalim braniteljima u Domovinskom ratu.
Dana 7. studenog 2024. održano je 1. kolo ekipnog natjecanja osnovnih i srednjih škola AToM liga. Naši su učenici i ove godine sudjelovali u rješavanju eksperimentalnih i problemskih zadataka iz matematike, fizike i kemije, primjenjujući teorijska znanja u praktičnim situacijama. Cilj natjecanja je potaknuti logičko promišljanje, analizu i razumijevanje fizikalnih i kemijskih svojstava tvari te njihovih međusobnih interakcija.
Ponosni smo što smo u našoj školi organizirali Erasmus večer, gdje su učenici i nastavnici predstavili svoje iskustvo i stečena znanja!
Naš angažman popratio je i Školski portal.
U srijedu, 23. listopada proveli smo projekt Mama, budi zdrava - ružičasti listopad Udruge SVE za NJU. Učenici su ponijeli kući letak kojim roditelje potiču na preventivne preglede i brigu o vlastitom zdravlju. Osim učenika, letke su dobili i djelatnici Škole jer svojim primjerom postajemo najbolji uzor djeci.
Učenici 1. razreda u Produženom boravku obilježili su Dan jabuka.
Nakon razgovora o važnosti jabuke za naše zdravlje, vrstama jabuka, dijelovima jabuke, o tome kako jabuka raste i što joj je potrebno za rast, što sve možemo napraviti s jabukom, zasukali smo rukave te zajedničkim radom i trudom napravili napitak od jabuka. Gulili smo i rezali jabuke, dodali bananu i mlijeko za još slađi i zdraviji napitak te sve zajedno izmiješali u električnoj sjeckalici. Svi su radoznalo sudjelovali u pritiskanju tipke na sjeckalici te radosno iščekivali probati. Većini se naš napitak svidio i rado su ga popili, dok je nekoliko učenika ipak reklo da im ne odgovara okus te smo smišljali što bi sljedeći put mogli promijeniti ili dodati u recept.
Nakon praktične aktivnosti, tijekom sljedećih dana, učenici su slikali jabuku kolažem te nakon poslušane priče „Jabuka i crv“ crtali slikopriču o životu jednog crva u jabuci. Radovi su vrlo maštoviti.
Bilo je veselo, a vjerujemo korisno i poučno. U čast „kraljici voća“ sretan vam svima Svjetski dan jabuka!
Kako je izgledala naša aktivnost, pogledajte u kratkom videu na https://youtube.com/shorts/wphGp0GRXyM?si=W1K86S-3PVQgdrFI
učiteljica Beata Gereci Wirth
Povodom Svjetskog dana hrane, 16. 10. 2024., učiteljice Tanja Prigorec, Katarina Kuntić i Marijana Magdić organizirale su niz aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o važnosti zdrave prehrane i održivosti prehrambenog sustava. Učenici su kroz radionice proučavali prehrambeni sustav, analizirali makromolekule poput proteina, ugljikohidrata i masti, te istraživali njihovu ulogu u organizmu. Posebna pažnja posvećena je probavi, kako bi učenici bolje razumjeli proces razgradnje hrane u tijelu.
Jedna od ključnih aktivnosti bila je izrada "zdravog tanjura", gdje su učenici sastavljali uravnotežene obroke, učeći kako kombinirati različite skupine namirnica za optimalno zdravlje. Osim teorijskog dijela, učenici su imali priliku sudjelovati i u praktičnoj radionici za javnost, gdje su pekli wafle koje smo zasladili domaćim pekmezima. Ovaj događaj privukao je velik broj posjetitelja i poslužio kao prilika za promociju zdravih prehrambenih navika te naglasak na važnost hrane za zdravlje i kvalitetu života.
Pogledajte fotogalerija na poveznici
http://www.os-sesvetska-sela-zg.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=238
Na portalu www.sesvete-danas.hr objavljen je članak Međunarodni Dan Erasmusa obilježen u Osnovnoj školi Sesvetska Sela čiji vam tekst prenosimo u cijelosti:
U Osnovnoj školi Sesvetska Sela u četvrtak navečer po prvi put organiziran je Dan Erasmusa.
Dani Erasmusa su godišnja manifestacija kojim se u cijelom svijetu istovremeno obilježava uspjeh programa Erasmus+! U tjednu od 14. do 19. listopada 2024. održavaju se raznovrsna događanja i diljem Hrvatske. Ustanove i organizacije koje provode Erasmus+ projekte predstavljaju rezultate, stečena znanja i iskustva. Sva događanja upisana su na međunarodnu mapu ovog programa.
U Osnovnoj školi Sesvetska Sela u četvrtak navečer po prvi je puta organiziran Dan Erasmusa, odnosno ipak je to bila Erasmus večer!
"Pripremili smo brojne zanimljive radionice za učenike, predstavljajući naš Erasmus+ projekt učenja izvan učionice kao što su: Exploring Zagreb's Mysterious Legends and Stories - hvala #secretzagreb, Knjiga recepata, Recikliranje: novi život stare majci, Smanji otpad: Zero waste, Magične noći drveća: spoznaj Goosechase misije, Nagradni Kahoot kviz, Mirisi u kemiji: izrada prirodne kozmetike (mirisne soli, sapuni i eterična ulja) , Mindful games and Calming kit presentation, Moć reciklaže- Zajedno za čistu prirodu, Uzmi šalicu prirode: ljekovite biljke i Apsolutno savršeni vafli: Majstori rade tvoju kombinaciju.
Projekt terenske nastave "Europa bez granica" predstavile su naše vjerne putnice. Izložba "Erasmus u slikama" predstavila je naš rad u slikama i fotografijama, a organizirali smo i nagradni Kahoot kviz! O uspješnosti projekta najbolje govore dječji upiti: Hoćemo li ovo uskoro ponoviti?", izjavio je od ove školske godine novi ravnatelj škole Josip Jularić, nakon što je dugogodišnja ravnateljica Gordana Vojnović otišla u zasluženu mirovinu.
Erasmus večer osmislile su, organizirale i uspješno provele članice Erasmus tima : Danijela Crnjac, Paola Čubra, Zrinka Jurić Avmedoski, Natalija Glavak Horvatić, Marijana Magdić, Dubravka Špančić i koordinatorica projekta Nataša Grubišić.
Iz škole zahvaljuju svima na podršci i posjetu ovom događaju.
Obavještavamo vas da od ponedjeljka, 21.10.2024. godine ZET preuzima prijevoz učenika.
Zagrebački Električni Tramvaj
Ove godine po prvi put sudjelujemo u godišnjoj manifestaciji #ErasmusDays kojom se diljem Europe obilježava uspjeh Erasmus+ programa. Tim će se povodom organizirati raznovrsna događanja. U našoj školi organizirat ćemo Erasmus večer kako bismo predstavili naš projekt, stečena znanja i iskustva te rezultate projekta. Pozivamo sve učenike, učitelje, roditelje i goste da nam se pridruže!
CARNET je uspostavio novi sustav za web stranice škole CARNET CMS kojim će zamijeniti postojeći stoga ćemo postojeću mrežnu stranice na starom sustavu 7. siječnja 2025. godine prebacili na novi.
Prelaskom na novu uslugu, dosadašnja mrežna stranica postaje arhiva dostupna na poveznici https://web-arhiva.skole.hr/os-sesvetska-sela-zg
Nadalje, nova web stranica uskoro će biti dostupna na poveznici https://os-sesvetska-sela-zg.skole.hr/
Na 36. Smotri Hrvatskog saveza učeničkih zadruga, koja se održala 25. do 27. rujna u Poreču, naša je škola osvojila nagradu za najproizvod - ZG majica!
Više o našem najproizvodu RH pogledajte u fotogaleriji.
I ove godine, već tradicionalno, sudjelujemo Na Znanstvenom pikniku, održanom u perivoju dvorca Oršić, u Gornjoj Stubici, naši učenici su imali priliku sudjelovati kao edukatori, vodeći STEM radionice te promovirajući koncept Zero Waste, u sklopu Erasmus projekta.
Ovaj jedinstveni događaj okupio je brojne sudionike iz različitih škola i znanstvenih institucija iz cijele država, a cilj je bio poticanje mladih na aktivno sudjelovanje u znanosti i podizanje svijesti o važnosti održivog razvoja.
Kao edukatori, učenici su, uz mentorstvo učitelja Marijane Magdić i Frana Topalušuća, izvodili zanimljivije pokuse, koje su bile prilagođene sudionicima različitih dobnih skupina.
Jedan od ključnih fokusa radionica bio je *Zero Waste* koncept, koji se temelji na smanjenju otpada, ponovnoj uporabi i recikliranju. Učenici su kroz interaktivne prezentacije i eksperimente podizali svijest o važnosti smanjenja otpada u svakodnevnom životu. Također su pokazali kako znanost može pridonijeti održivijoj budućnosti, uključujući praktične načine izrade korisnih predmeta od recikliranih materijala.
Sudjelovanje učenika kao edukatora bilo je od iznimne važnosti ne samo zbog stjecanja novih znanja i vještina, već i zbog razvijanja osjećaja odgovornosti prema zajednici i okolišu. Učenici su pokazali da su sposobni preuzeti vodeće uloge u edukaciji vršnjaka, ali i šire javnosti. Ovo iskustvo im je pružilo priliku da kroz inovativne metode učenja motiviraju druge na primjenu znanstvenih principa u svakodnevnom životu, a istovremeno i na odgovorno ponašanje prema okolišu.
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Poštovani,
obzirom da se u Gradu Zagrebu izvode građevinski i drugi radovi koji za posljedicu imaju obustavu tramvajskog prometa na određenom dijelu mreže, ZET organizira supstituciju tramvaja dodatnim autobusima, kako bi i dalje bila osigurana kontinuriana pokrivenost javnim prijevozom. U takvim okolnostima stvoreno je intenzivno povećanje prometnih zahtjeva u kontekstu broja vozila u prometu, koje će trajati do okončanja navedenih radova. S obzirom da vozni park autobusa nije planiran s takvom pričuvom kapaciteta koja bi mogla odgvoriti na sve opisane zahtjeve, ZET planira koristiti autobuse školskog prijevoza na redovnim linijama. Shodno navedenom, obavještavamo Vas da će u periodu od 09.09. – 20.09.2024. uslugu prijevoza školske dijece obavljati Slavonija Bus d.o.o. umjesto ZET -a.
S poštovanjem,
Veselko Zelenika mag.ing. traff.
Zagrebački električni tramvaj d.o.o.
Ozaljska 105, 10000 Zagreb
Učenici trebaju donijeti pribor za pisanje, bilježnicu (informativku) i školske torbe.
ORGANIZACIJA RADA ŠKOLE ZA PONEDJELJAK, 9. RUJNA 2024.
1. razred – učenici u pratnji roditelja dolaze u 17 sati na školsku priredbu,
2., 4., 6. i 8. razred - nastava od 8:00 do 10:30 sati,
3., 5. i 7. razred - nastava od 14:00 do 16:30 sati.
ORGANIZACIJA RADA ŠKOLE OD UTORKA, 10. RUJNA 2024.
1., 2., 4., 6. i 8. razred – nastava prije podne,
3., 5. i 7. razred – nastava poslije podne,
Produženi boravak i školska kuhinja rade od utorka, 10. rujna 2024.
Obavijest o rasporedu (redu vožnji) školskog autobusa nalazi se u prilogu pod opširnije
DOBRODOŠLI!
Od sljedeće školske godine 3. razred učenici će polaziti u novoformiranim razrednim odjelima.
Razrednice će Vas o pojedinostima izvijestiti krajem kolovoza 2024.
RAVNATELJICA
Gordana Vojnović, prof.
Dragi roditelji prvaša,
9. rujna 2024. prvi je nastavni dan u školskoj godini 2024./2025.
Potrebno je da roditelji sa svojim djetetom dođu ispred škole u 16:50 sati kako bi se na vrijeme smjestili na tribinama školske sportske dvorane. Dobrodošli su i drugi gosti – braća i/ili sestre, djedovi i bake…
Svečana priredba za prijem prvaša i formiranje razrednih odjela počinje u 17:00 u školskoj sportskoj dvorani.
Nakon formiranja razrednih odjela razrednica svakog razrednog odjela povest će učenike do matične učionice.
U ponedjeljak je potrebno da učenik sa sobom ponese torbu, u koju će spremiti dobivene knjige.
Sve važne informacije dat će razrednica, a iste se odnose na: raspored sati, pravila ponašanja u školskoj ustanovi te ostali pribor koji će biti potreban, a ne dobiva se u školi već ga je potrebno kupiti (pribor za likovni, odjeća i obuća za tjelesnu kultura i dr.).
U privitku smo za roditelje pripremili prezentaciju sa svim korisnim podatcima za pripremu Vaših školskih obveznika.
Uspješan početak školovanja Vašoj djeci žele djelatnici OŠ Sesvetska Sela.
RAVNATELJICA:
Gordana Vojnović, prof
Pod opširinje priložene su prezentacije:
Očuvanje i zaštita prirodne baštine domovine
Projekt je namijenjen učenicima osnovne škole s ciljem učenja o očuvanoj i zaštićenoj prirodnoj baštini domovine. Fokus je na proučavanju karakteristične flore i faune, kao i na istraživanju prostora koji su ostali netaknuti ili su ih ponovno preuzeli prirodni procesi.
Glavne aktivnosti projekta su:
1. Istraživanje
Učenici će istraživati značajke prirodne baštine svoje domovine, uključujući specifične biljke i životinje.
2. Izrada digitalnih razglednica
Učenici će kreirati digitalne razglednice koje će prikazivati prirodnu ljepotu i baštinu njihovog kraja.
3. Digitalne osobne iskaznice
Izrada digitalnih iskaznica za karakteristične vrste flore i faune, pružajući detaljne informacije o njihovim značajkama.
4. Podcast
Učenici će kreirati podcast o jedinstvenom prirodnom mjestu na Zemlji, ističući njegovu važnost i specifičnosti.
Ciljevi projekta
Educirati učenike o važnosti očuvanja prirodne baštine.
Razviti istraživačke vještine i digitalne kompetencije kod učenika.
Povećati svijest o značaju očuvane prirode i zaštićenih područja.
Potaknuti kreativnost i inovativnost kroz izradu digitalnih sadržaja.
Projekt omogućuje učenicima da kroz istraživanje i kreativni rad bolje razumiju i cijene prirodnu baštinu svoje domovine. Kroz aktivnosti poput izrade digitalnih razglednica, osobnih iskaznica i podcasta, učenici će razviti važne vještine i povećati svoju ekološku svijest.
SUGLASNOST ZA SUDJELOVANJE
https://school-education.ec.
LOGO PROJEKTA
https://school-education.ec.
UPOZNAJMO SE
https://school-education.ec.
SURADNJA - VIDEOSUSRETI
https://school-education.ec.
PROJEKTNE AKTIVNOSTI
https://school-education.ec.
Za učenike osmog razreda naše škole organizirana je izvanučionička nastava Njemačkog jezika u Austriji.
U pratnji svojih profesora, Tanje Prigorec, Hrvoja Tikvića, Anđe Pehar Matić i Luke Zorice, najprije smo posjetili Abenteuerpark Affenberg u mjestu Landskron pored grada Villacha. Posjetili smo tzv. Brdo majmuna po kojem se slobodno kreće oko 160 makaki majmuna. Oduševili smo se i zabavili kada smo vidjeli sve vještine makaki majmuna.
Nakon toga smo se uputili u park minijatura Minimundus.
Park sadrži preko 150 minijaturnih modela arhitekture iz cijeloga svijeta, napravljenih u mjerilu 1:25.
Neki od izloženih modela su: Kip slobode, Bazilika sv. Petra, Londonski Tower, Bujela kuća, Tadž Mahal i mnoge druge.
Među najpoznatijim svjetskim građevinama, mjesto je pronašla i naša Crkva sv. Marka.
Nakon uživanja i fotografiranja u Minimundusu,uputili smo se prema Klagenfurtu u razgledavanje grada. Obišli smo brojne znamenitosti: Alter Platz, Rathaus, Stadttheather.
Slobodno vrijeme smo iskoristili za šoping u centru City Arkaden, gdje smo mogli primijeniti naučeno znanje iz Njemačkog jezika.
Puni dojmova i s pjesmom u autobusu smo se sretni vratili svojim kućama.
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
U PONEDJELJAK 10. 6. 2024. godine, kako je planirano Godišnjim planom i programom rada škole, nastava će se održavati po rasporedu ČETVRTKA 13. 6. 2024. godine.
17. svibnja obilježili smo Dan škole povodom 150. obljetnice rođenja Ivane Brlić-Mažuranić. Prigodna tema i nenastavni dan, ujedno je bila i savršena prigoda za provedbu projekta "Dan BezVeze".
Cilj projekta je osvijestiti nepovoljan utjecaj prekomjerne i nepromišljene upotrebe tehnologije na pojedinca. Prekomjerna izloženost "ekranima" nepovoljno utječe na mentalno i fizičko zdravlje te razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina.
Stoga smo odlučili provesti radionice koje potiču druženje, kretanje, komunikaciju, kreativnost, znatiželju i zajedništvo! Igrali smo društvene igre, crtali, kreirali i izrađivali kostime, glumili, pričali priče, pekli kolače, kreirali majce. Školsko igralište bilo je poprište mnogobrojnih igara i sportskih natjecanja.
Pregled svih radionica pogledajte na sljedećoj poveznici:
https://padlet.com/katarinakuntic5/dan-bezveze-yn60z2tuwcy79l58
U PONEDJELJAK 27. 5. 2024. godine, kako je planirano Godišnjim planom i programom rada škole, nastava će se održavati po rasporedu PETKA 31. 5. 2024. godine
Više pogledajte u fotogaleriji.
Danas su učenici trećeg, sedmog i osmog razreda posjetili Zagrebačke otpadne vode (ZOV). 💧💧 Uz stručno vodstvo gospođe Astrid Werbolle naučili su da je pročišćavanje otpadnih voda skup mehaničkih, fizikalnih, kemijskih i bioloških postupaka i procesa kojima se onečišćene vode nastoje dovesti u stanje u kojem se voda može na siguran način ispustiti u okoliš. 🏞️
Što jedino smijemo bacati u wc školjku 🚽, kako i zašto moramo štedjeti vodu 🚿; koliko je značajno pročišćavanje otpadnih voda za jedan grad - samo su neka od brojnih pitanja na koje su dobili odgovor.
Dobili su i zadatke, primjerene uzrastu, koje će napraviti u školi. 👏🏽
Višejezični kamišibaj međunarodni je projekt koji je pokrenula organizacija DULALA iz Francuske 2014. godine. Zahvaljujući članstvu udruge Kozlići u međunarodnoj mreži višejezičnog kamišibaja KAMILALA, u Hrvatskoj je 2022. godine otvoren natječaj za škole i vrtiće u izradi kamišibaj priča na više jezika. Jednom godišnje udruga Kozlići otvara poziv svim školama i vrtićima u Hrvatskoj, ali i drugim kreativnim skupinama djece, da izrade kamišibaj priču s uvjetom da koriste barem četiri strana jezika, narječja ili dijalekta. Tako su se ove godine u izradi i pričanju priče uz kamišibaj, okušali i Mali lutkari naše škole, sa učenicima 4. c razrednog odjela i njihove učiteljice Irene Koružnjak. Uz hrvatski, govorili su engleski, talijanski i njemački jezik.
Poštovani roditelji!
U protekle dvije školske godine učenici sadašnjeg 5.b razreda sudjelovali su u nagradnom natječaju Trgovačkog centra Kaufland pod nazivom "Škola voća i povrća". Svojim trudom i radom dvije godine zaredom osvojili su prvu nagradu i osigurali svim učenicima naše škole svježe voće i povrće svakog tjedna tijekom cijele školske godine. I ove godine smo se prijavili na isti natječaj, ali sada trebamo VAŠU pomoć. Molimo vas da na sljedećoj poveznici glasujete za našu školu na sljedeći način: u padajućem izborniku odaberite mjesto trgovine (Zagreb-Sesvete), ime naše škole (OŠ Sesvetska Sela) i svoj glas potvrdite klikom na POŠALJI.Škola koja sakupi najviše glasova pobjeđuje na natječaju i osvaja godišnju zalihu voća i povrća za sve učenike naše škole. Zato proslijedite poveznicu tetama, stričevima, kumovima, susjedima i svima koji žele pomoći djeci naše skole. S jednog uređaja možete glasovati samo jednom.
Unaprijed vam se zahvaljujemo na pomoći!
Učenici i djelatnici OŠ Sesvetska Sela
Dan vode je prilika da se svijest usmjeri prema važnosti vode u našem životu i općenito u svijetu. Ovo je dan koji je namjenjen podizanju svijesti o očuvanju vode. Tijekom ovog dana, organiziraju se razne aktivnosti kako bi se naglasila uloga vode u održavanju života na Zemlji. Na dan vode se često čiste jezera i rijeke te se vode radionice namijenjene za djecu i odrasle o zaštiti vode te ih potiču na bolji način života.
Dan vode isto tako pruža priliku da se istaknu problemi koji prijete raznim izvorima vode diljem svijeta na primjer onečišćenja voda i nedostatak vodenih resursa koji je istaknut kod ekvatora. Uz pomoć Dana vode ljudi postaju svjesniji svoje uloge u očuvanju vode te, ako ništa ne poduzmemo, kako bi to moglo utjecati na sljedeće generacije.
Osim toga, Dan vode potiče ljude da cijene ljepotu vodenih tijela i da uživaju u aktivnostima poput vožnje brodovima. To je jedinstvena prilika da se povežemo s prirodom.
7. a
Greta Hrastović Grabarević
Patricija Bosankić
Učiteljica 4. d razrednog odjela Danijela Crnjac, uz malu pomoć učiteljice likovne kulture Zrinke Jurić Avmedoski i nekoliko učenika 6. b razrednog odjela, održala je radionicu izrade betonskih posuda za cvijeće.
Učenici su istraživali novi likovni materijal, postupak i svrhu izrade likovnog rada. Demonstrirali su fine motoričke vještine u novom materijalu
Priprema je to za sadnju školskog cvjetnjaka koji će biti u potpunisti naših ruku djelo.
Nastavak ove radionice slijedi nakon što nam se posude osuše. Još ćemo ih obojati kako bi u potpunosti zasjale i krasile okoliš naše škole.
Radionica je održana u sklopu Erasmus+ projekta; Tell me, show me, include me.
Učiteljice Danijela Crnjac i Zrinka Jurić Avmedoski
U zoru 8.4.2024. sedmaši i osmaši,u pratnji predmetnih učitelja, krenuli su na terensku nastavu. 🚌
Prva stanica bile su slovenske Škocjanske jame - jedan od najvećih svjetskih podzemnh kanjona. Veličanstveni kanjon jedinstvenog ekosustava, dom je mnogim rijetkim i ugroženim pticama,🦜 šišmišima🦇 i čovječoj ribici🪱. Prvi je prirodni fenomen upisan na UNESCO-ov popis svjetske baštine u Europi 1986.godine.
Nastavljamo prema Trstu gdje u Museo Revoltella uživamo u djelima Van Gogha. 👨🏻🎨🎨🖌️Neshvaćen za života, a danas jedan od najvećih svjetskih umjetnika. Razgledajući više od 50 Van Goghovih djela, naučili smo i crtice iz njegovog života.
Najpoznatija tršćanska povijesna atrakcija, dvorac Miramare, bio je naša sljedeća destinacija. 🏰Dao ga je sagraditi habsburški nadvojvoda Ferdinand Maksimilijan i dovršen je 1860.godine. Prekrasno zdanje na stijeni iznad mora okruženo nevjerojatnim vrtovima🌿🌴🌵 svakako je "must see".
Razgledom Trsta i njegovih kulturnih znamenitosti, uz malu dozu shoppinga,💳🛒 priveli smo kraju našu avanturu. Naravno da smo uživali i u talijanskoj gastro ponudi 🍕🍨☕☕.
Na povratku smo Kahoot! kvizom provjerili što smo naučili! 🤔🤓
Učitelji u pratnji: Marijana Magdić, Nataša Grubišić, Josip Jularić, Luka Zorica🧑🏼🏫👩🏫👨🏻🏫👨🏫
i ravnateljica Gordana Vojnović.
#outdoorlearning
#ossesvetskasela
#erasmus
Učenici 1. a i 1. c razrednog odjela obilježili su Svjetski dan osoba s Downovim sindromom. Simbol tog dana su šarene čarape jer ih osobe s Downovim sindromom ne mogu upariti.
Nošenjem šarenih čarapa učenici su im pružili podršku te su potaknuti na poštivanje, razumijevanje i uvažavanje različitosti.
Više pogledajte u fotogaleriji.
učiteljice Ksenija Borović i Marija Krijan
Ekipa iz OŠ Sesvetska Sela i ove godine prikuplja donacije hrane za naše korisnike. Puno nam to znači jer ćemo nekim našim obiteljima napuniti blagdanski stol, da barem taj dan ne moraju razmišljati što će i kako će.
Hvala djelatnicima škole i vrijednim učenicima , hvala učiteljici Danijeli na organizaciji.
Hvala vam što ćemo opet uspjet napunit police u našem skladištu koje se prebrzo prazne!
Dana 1. ožujka 2024. našu je školu posjetio veleposlanik Australije Njegova Ekscelencija Richard Mason Rodgers i njegova suradnica, službenica za konzularne i diplomatske poslove, Dijana Grahovac. Na poziv učiteljica engleskoga jezika, najprije smo od Veleposlanstva Australije dobili edukacijsku kutiju (education kit) i proveli mnogobrojne radionice s našim učenicima upoznajući kulturu i civilizaciju Australije. Pri dolasku u školu naše je goste dočekala ravnateljica Gordana Vojnović, kao i učiteljice engleskoga jezika Anita Baranašić, Valentina Ćosić, Dubravka Špančić i Nataša Grubišić. Zajedno smo gostima predstavili našu školu, prošetali hodnicima i zavirili u učionice. Veleposlanik i njegova suradnica pokazali su veliko zanimanje za naš školski sustav uspoređujući hrvatske i australske škole.
U dvorani smo pripremili mali program dobrodošlice. Program je na engleskom jeziku vodila učiteljica Valentina Ćosić, a na hrvatskom učenice petoga razreda Tea Gabrijela Krznarić i Tea Sever. Pod vodstvom učiteljice Jasminke Španić učenici prvoga razreda, koji su ujedno i članovi maloga zbora, izveli su pjesmu „Muzikaš“.
Uslijedio je sjajan igrokaz pod nazivom „Knjiga“ kojeg su izveli mali lutkari, učenici četvrtoga razreda, pod vodstvom učiteljice Irene Koružnjak.
Julija Boncek, učenica četvrtog razreda, na tečnom engleskom recitirala je „What are they doing?“, a kratku australsku dječju pjesmicu izveli su učenici petoga i šestoga razreda – Mia Luka Križan Calko, Mila Katarina Tomašević, Marko Blažević i Mihael Panić.
Priredba je završila nastupom maloga zbora koji je izveo pjesmu „If you're happy“. Učenici su time pokazali da jednako dobro zvuče i na hrvatskome i na engleskome jeziku! Nakon priredbe veleposlanik je razgovarao s učenicima. Vrlo je zanimljivo pričao o Australiji i odgovarao na mnogobrojna pitanja. Učenici su imali priliku razgovarati s izvornim govornikom engleskoga jezika te istovremeno čuti i naučiti o elementima kulture i civilizacije Australije. Također su nagrađeni prigodnim darovima – malim koalama.
Druženje smo nastavili u školskoj knjižnici. Ravnateljica Gordana Vojnović počastila je naše goste, a njima u čast ispekli smo i originalne australske slastice – Pavlova tortu i Anzac keksiće. U ugodnom razgovoru vrijeme leti i naši su gosti morali dalje. Ravnateljica se još jednom srdačno zahvalila na posjetu i uručila mali znak pažnje – učeničke radove (bakroreze i keramičke uratke) i originalnu umjetničku zahvalnicu koju je kreirala učiteljica Zrinka Jurić Avmedoski.
Sigurni smo da ćemo nastaviti uspješnu suradnju i sljedeće godine.
Aktiv engleskoga jezika zahvaljuje svima koji su sudjelovali u uspješnoj realizaciji ovoga događaja.
Više pogledajte u fotogaleriji.
29. veljače, 2024.
U učionici kemije
Učiteljica Marijana Magdić s učenicima dodatne za učenike naše škole održala je radionicu „TVORNICA ČOKOLADE“
Cilj radionice:
Radionica je nastavak na terensku nastavu u tvornicu čokolade Zotter.
Cilj ove radionice bio je educirati učenike o procesu proizvodnje čokolade, njezinim različitim vrstama, tehnikama ukrašavanja i promicanju svijesti o održivosti u proizvodnji čokolade.
Tijek radionice:
Nakon kratkog uvoda i predavanja o povijesti čokolade i procesu njezine proizvodnje započeo je praktični dio. U procesu proizvodnje čokolade sudjelovali su svi. Učenici su imali priliku sami izrađivati čokoladne proizvode. Najzanimljiviji dio ipak je bio kušanje različitih vrsta čokolade.
Rasprava i pitanja:
Za kraj podijelili smo vlastita iskustvima o čokoladi. Bila je mogućnost postavljanje pitanja i razjašnjavanje nejasnoća. Kao i pitanje kada će biti slijedeća radionica.
Zaključak:
Radionica je pridonijela širenju znanja učenika o čokoladi, potičući ih na kreativnost i istraživanje različitih aspekata ovog slatkog svijeta. Osim toga, naglasak na održivosti potaknuo je razmišljanje o odgovornom potrošačkom ponašanju
Zahvalili svim sudionicima i pojeli čokoladu.
Rezultati:
Radionica je bila izuzetno uspješna, s učenicima aktivno sudjelujući u praktičnom dijelu. Naučili su o različitim fazama proizvodnje čokolade, istražili različite vrste i okuse te stekli svijest o važnosti održivosti u industriji čokolade.
U sklopu projekta Likovnim izražavanjem do boljih vršnjačkih odnosa (Školski kurikulum za 2023./2024.), učeničkom suradnjom nastali su radovi koji su prikazani izložbom u holu škole. Ovom temom smo i aktivno sudjelovali u 17. tjednu psihologije u Hrvatskoj: Čuvajmo mentalno zdravlje. U galeriji su prikazani radovi učenika 5. c razrednog odjela.
Zrinka Jurić Avmedoski, Silvija Ravić
15.2.2024. učenici sedmog i osmog razreda u pratnji predmetnih učitelja, krenuli su u Austriju saznati kako nastaje čokolada.
Tvornicu čokolade Zotter pokrenuo je Josef Zotter sa svojom obitelji. Proizvodnja se temelji na načelima zdrave bio prehrane, a Josef surađuje sa obiteljskim farmerima iz slabije razvijenih zemalja. Zotter je jedina tvornica u Europi koja proizvodi čokoladu od zrna kakaovca do gotovog proizvoda, znači kompletni proces se odvija u tvornici. Posjet smo započeli gledanjem filma "Tamo gdje raste kakao". Film nas je uveo u svijet čokolade, pokazujući gdje sve raste kakaovac, kako se obrađuje i prevozi do tvornice.
Nakon filma svatko je dobio svoju keramičku žlicu i čokoladna avantura je započela! Na početku smo vidjeli, opipali i kušali zrna kakaovca iz različitih zemalja svijeta. možete vidjeti, opipati, ali i probati razna zrna kakaovca iz različitih zemalja svijeta.
Odmah potom privukla nas je fontana tekuće čokolade. No, iako je izgledala slasno, onaj fini,slatki, čokoladni okus na koji smo navikli je izostao! "FUUUJ, što je ovo??" bile su neke od reakcija. Fontana čistog kakaovca bez imalo dodataka nije nikoga oduševila
Već sljedeće prostorije su popravile dojam. Više od 300 različitih vrsta čokolade, ogromne fontane s različitim okusima i postocima kakaa! Teško je bilo odoljeti i ne probati sve što se nudi.
Nakon tekuće vrijeme je da se proba i ona u krutom stanju. Tura završava u dućanu gdje možete kupiti ono što vam se najviše svidjelo. Učitelji su kupili Chocolate shots – čokoladne injekcije – kad im padne razina šećera u školi, a i pokoju antistres čokoladicu.
Tijekom ture i uživanja u čokoladi, kroz staklo pratite i proizvodnju uživo. Po završetku ture, jednostavno morate potrošiti silne kalorije šetnjom kroz ogroman zoo s domaćim životinjama. Najzanimljiviji dio parka je groblje čokolade - na nadgrobnim spomenicima piše koja vrsta čokolade je pokopana i kada. Radi se o vrstama koje baš nisu bile uspješne i povučene su iz proizvodnje (čokolada sa špekom?).
Nakon predaha, uputili smo se prema Grazu - drugom austrijskom gradu po veličini. U gradu dizajna i kulture vidjeli smo slavni Kunsthaus kojeg još nazivaju "prijateljski izvanzemaljac" zbog kontrasta s povijesnim građevinama koje ga okružuju, te Murinsel, plutajuću platformu na rijeci Muri u obliku školjke. Potom smo odšetali u povijesnu staru jezgru grada gdje smo vidjeli glavni trg Hauptplatz sa starom vijećnicom Rathaus iz 1893.godine i još mnoge povijesne znamenitosti. Iznad starog grada uzdiže se Schlossberg- brdo visoko 473 metra i jedan od najpoznatijih simbola Graza - 28 metara visoki Uhrturm - toranj sa tri zvona i satom čije kazaljke pokazuju neko čudno vrijeme ;).
Hrabri učenici i učitelji odlučili su se spustiti u centar niz Slide Graz, najviši podzemni tobogan na svijetu, dok su ostali izabrali lift ili vlastite noge.
U povratku su učenici riješavali Kahhot! kviz koji je na zabavan način testirao što su i koliko naučili tijekom terenske nastave.
Čuli su se komentari "da sam slušao vodiča, znao bi"
Možda drugi put....
Pobjednike smo nagradili keksima i knjigom!
Po povratku su učenici izradili plakat, a očekuje ih i radionica "Povijest čokolade". S nestrpljenjem očekujemo i prvi putopis naših sedmašica!
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Najmlađi pjevači naše Škole nastupili su u nedjelju, 11. veljače na Sesvetskom fašniku. Za tu prigodu izveli su jedan glazbeno – scenski nastup pod nazivom Zimska priča. Pjevači su se maskirali u kućice, borove, snjegoviće, zeku i pahuljice snijega. Osim što su privukli veliku pažnju posjetitelja Sesvetskog fašnika svojim maštovitim kostimima i nastupom, pažnju su privukli i svojim gromoglasnim pjevanjem dječjih pjesama za vrijeme gostovanja gitarista Ante Gele i pjevačice Brune.
A da je nastup pjevača Malog zbora bio upečatljiv, dokazala nam je i nagrada koju smo osvojili - veliku tortu slastičarne „Martine“.
Tortom smo se zasladili na probi zbora, a fotografije s nastupa uvijek će nas podsjećati na naš prvi nastup izvan škole.
Zimi pticama stanaricama treba pomoći, pogotovo za vrijeme jako hladnih i snježnih dana, jer teško pronalaze razne sjemenke, voće ili malene crviće. Učenici 1. c i 1. d su udružili svoje vrijedne ručice i na izvannastavnim aktivnostima Spretne ručice i Mali botaničari pokazali svoju vještinu i maštu u izradi hranilica za ptice. Koristili su razni otpadni neoblikovani materijal (tetrapak od mlijeka, plastične boce, plastične kutije za jaja), a veliku pažnju i kreativnost učenici su pokazali pri ukrašavanju samih hranilica. Hranilice su napunili sjemenkama suncokreta, ječma, pšenice i kukuruza kako bi ptičice mogle uživati u gozbi. S veseljem su prošetali do obližnje šume i tražili najbolje stablo i granu za objesiti hranilice. Strpljivo i s velikim interesom su osluškivali cvrkut ptičica te iščekivali hoće li doći koja na ručak, ali ih je ipak iznenadila i pozdravila vjeverica koja je veselo skakutala po stablima. Pošto su se prvašići pobrinuli za ptičice sada kada je vani hladno, nadamo se da će nas u proljeće uveseljavati svojim prekrasnim cvrkutanjem.
Cilj ove aktivnosti je bio razvijati senzibilitet prema životinjama (pticama), približiti učenicima prirodu i njene značajke zimi, te potrebu za njenim očuvanjem.
Ideje za izradu hranilica, pogledajte u fotogaleriji.
Učiteljice: Marija Krijan i Ivana Sudar
2. veljače, 2024 održano je Natjecanje - izložba učenika osnovnih i srednjih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna - LIK 2024.
Tema: MODA
Zadatak: Suvremena školska uniforma.
Europass Teacher Academy tečaj u Dublinu u siječnju 2024. godine
Želja za novim znanjima i iskustvima koje ćemo prenijeti učiteljima i učenicima u nastavi odvela je, sudjelovanjem u Erasmus+ KA1 projektu, ravnateljicu Gordanu Vojnović i učiteljicu engleskoga jezika Dubravku Špančić do daleke nam Irske.
Sudjelovale su na tečaju "Teaching Languages Through Local Tales, Stories and Myths“ (Podučavanje stranih jezika kroz lokalne priče, priče i mitove), u glavnom gradu Irske, u Baile Átha Cliath (Dublinu) od 8. do 13. 1. 2024. godine.
U svakom kutku svijeta nalazimo zbirku priča koje objašnjavaju kulturu i tradiciju lokalnih zajednica. One nam daju informacije o nekom mjestu, njegovoj povijesti i cijelom njegovom imaginarnom svijetu.
Nadalje, priče, mitovi i legende savršeno su sredstvo za učenje i/ili podučavanje jezika na zabavan način. One kombiniraju aspekte i značajke koje olakšavaju prijenos kulturnih tema, povijesti i folklora.
Mitovi i legende također se mogu primijeniti u beskonačnim kombinacijama u učionici kroz aktivnosti, što učeniku omogućuje učenje novog jezika i razvijanje kulturnog razumijevanja izvornih govornika.
Tečaj nas je upoznao s modernim i zanimljivim načinima i metodama kako koristiti priče, mitove i legende za podučavanje jezika u učionici.
Posebice smo upoznale irske lokalne priče i mitove te iskusile praktične i zabavne aktivnosti za podučavanje jezika koristeći lokalne i tradicionalne priče. Također smo naučile kako ih učinkovito primijeniti u učionici kroz različite aktivnosti, pokrivajući različita područja i stilove podučavanja.
Tečaj nam je pomogao otkriti snagu priča i mitova iz obrazovne perspektive, zaranjajući u znanje o tuđoj i vlastitoj kulturi. Nastavit ćemo naučeno primjenjivati u podučavanju svoje lokalne povijesti i jezika u svojim učionicama, obogaćeno kulturnim mogućnostima i dimenzijama koje lokalne priče, legende i mitovi donose radu.
Uz ostvarene ishode tečaja, učiteljice su obogatile svoje komunikacijske vještine, poboljšale komunikaciju na stranim jezicima, razmijenile dragocjena iskustva s ostalim sudionicima tečaja i upijale glazbu, ples, povijest, kulturu i običaje predivne Irske.
Fotogalerija će potkrijepiti ovo zanimljivo i korisno iskustvo.
Poveznica na Facebook stranicu projekta:
https://www.facebook.
Naša škola sudjeluje u nacionalnom humanitarnom programu "Za 1000 radosti" za pomoć najsiromašnijim obiteljima u Hrvatskoj koji Caritas provodi pod geslom "Na strani dobra" počevši od mjeseca prosinca pa sve do kraja studenoga 2024. godine,
Učiteljice engleskog jezika iznimno su ponosne što su i ove godine, donacijom vlastitih novčanih sredstava, uspjele nadopuniti English Corner naše školske knjižnice sa šest novih naslova na engleskom jeziku!
Učenici mogu birati između čak 183 naslova! Sami predlažu što bismo mogli nabaviti i što bi željeli čitati, a mi nastojimo udovoljiti njihovim željama.
Na ovaj način potičemo razvoj čitalačke pismenosti na stranom jeziku, višejezičnost i ljubav prema knjizi.
Zahvaljujemo našoj knjižničarki Ivani na izvrsnoj suradnji i nesebičnoj potpori!
"Reading is to the mind what exercise is to the body"
Naše učiteljice, Paola Čubra, Danijela Crnjac, Zrinka Jurić Avmedoski, Marijana Magdić i Natalija Glavak Horvatić jučer su dobile priliku uživo, na sjednici Učiteljskog vijeća, podijeliti što su naučile na tečajevima koje su pohađale. Tečajevi su organizirani u sklopu našeg Erasmus+ projekta u organizaciji Europass Teacher Academy. Teme su bile: Digitalni alati u poučavanju i učenju izvan učionice, Finski obrazovni sustav i Upravljanje okolišem- kako se ponovno povezati s prirodom. Tijekom šestodnevne edukacije kroz niz predavanja i radionica učiteljice su stekle nova znanja koja već primjenjuju u nastavi.
Učiteljica Natalija Glavak Horvatić prezentirala je naučeno i na sjednici Učiteljskog vijeća u OŠ Sesvete.
Više o temi možete pročitati na Facebook stranici:
24. studenog 2023. učenici Dodatne nastave Prirode i društva posjetili su Etnografski muzej. Nakon šetnje i razgleda stalnog postava etnografske zbirke učenici su sudjelovali na radionici izrade autohtonih hrvatskih igračaka zaštićene Hrvatske kulturne baštine.
Učiteljice Martina Delišimunović Čmigović, Natalija Kovač, Ivana Vlajčić i Danijela Divna Dujić
7. i 8. 12. 2023. za učenike sedmog i osmog razreda organizirana je dvodnevna terenska nastava u Austriji u pratnji predmetnih učitelja.
Prvi dan terenske nastave obišli smo rudnik soli Hallein. Obilazak je bio poučan i zanimljiv. Puno smo naučili o nastanku, proizvodnji i preradi soli. Zabavna je bila i vožnja vlakićem, spuštanje niz tobogan te vožnja brodom.
Uz stručno vodstvo upoznali smo Salzburg, njegove povijesne jezgre, Mozartove rodne kuće, katedrale, nove i stare rezidencije, franjevačke crkve, parka Mirabell. Uslijedilo je slobodno vrijeme za uživanje u adventu.
Drugi dan započeo je obilaskom malog prekrasnog gradića St. Wolfgang. Posljednja destinacija - gradić Hallstatt (Arendel), čaroban je baš kao i Snježno kraljevstvo.
A da učenje može biti zabavno, uvjerili su se učenici sami.
Učenici su pomoću digitalnih alata Typeform i Padlet riješavali zadatke iz kemije, njemačkog, engleskog, povijesti, glazbenog, vjeronauka.
Vratili su se puni dojmova i u iščekivanju novog putovanja!
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Facebook stranica projekta nalazi se na Erasmus+ OŠ Sesvetska Sela.
Sudjelujući u Erasmus+ KA1 projektu dvije učiteljice naše škole Natalija Glavak Horvatić, učiteljica talijanskog jezika i Marijana Magdić, učiteljica prirode i kemije, sudjelovale su na međunarodnoj edukaciji u Italiji. Pohađale su tečaj "Environmental Stewardship: How to Reconnect with Nature" (Upravljanje okolišem: Kako se ponovo povezati s prirodom), u Firenci od 20. do 25. 11. 2023. godine.
Tema tečaja bila je razvijanje kompetencija i podizanje svijesti o klimatskim promjenama i njihovim posljedicama; edukativni boravak u prirodi te razvijanje ekološke svijesti i osposobljavanje za aktivnosti koje promiču održivi razvoj u školi. Na interaktivnim radionicama temeljenih na suradničkom učenju stjecale su nova znanja i metode rada koja će predstaviti Učiteljskom vijeću i koristiti u budućem radu.
Uz ostvarene ishode tečaja, učiteljice su obogatile svoje komunikacijske vještine, poboljšale komunikaciju na stranim jezicima, razmijenile dragocjena iskustva s ostalim sudionicima tečaja i upijale povijest, kulturu, gastronomiju i običaje predivne zemlje domaćina.
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Dana 9. studenog 2023. za učenike sedmog i osmog razreda organizirana je jednodnevna terenska nastava u Ljubljani.
Posjetili smo Prirodoslovni muzej gdje su učenici, uz stručno vodstvo i radionice na engleskom jeziku, učili i samostalno istraživali.
Muzej iluzija bio nam je sljedeća destinacija. Da učenje može biti zabavno, uvjerili su se sami.
Nastavni listić (Padlet) učenici su rješavali digitalnim putem.
Na kraju smo upoznali Ljubljanu uz stručno vodstvo izvrsnog vodiča Ivana.
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji.
Sudjelujući u prvom Erasmus+ projektu OŠ Sesvetska Sela, Reci mi, pokaži mi, uključi me, pohađala sam tečaj Europass Teachers Academy; Learning outside the classroom, u Helsinkiju, Finska.
Na tečaju sam upoznata s finskim obrazovnim sustavom, dobrobitima učenja izvan učionice i primjerima provođenja izvanučioničke nastave. Naučili smo koristiti digitalne aplikacija korisne u nastavi. Konkretnu izvanučioničku nastavu provodili smo u Nacionalnoj helsinškoj knjižnici, Muzeju grada Helsinkija, te u šumi i na plaži na otoku Korkeaasari.
Učila sam kako provoditi mindfulness s učenicima - tehniku usredotočene svjesnosti. Sudjelovala sam u turističkoj vođenoj turi po gradu, te posjetila i Helsinški Rex Museum.
U slobodno vrijeme posjetila sam Muzej finske kulture i povijesti, više sakralnih građevina, finski grad Porvoo, te otok - utvrdu Suomenlinna.
U skladu s Hrvatskim nacionalnim kurikulumom, naučeno planiram provoditi u redovnoj nastavi, satu razrednog odjela, te izvannastavnoj aktivnosti - likovnoj grupi.
Više pogledajte u fotogaleriji.
Zrinka Jurić Avmedoski, prof.